Bizalmát megköszönve az alábbiakban felsorolunk néhány alapvető gyakorlati szempontot, amelyek előzetes meghatározása elengedhetetlen ahhoz, hogy Ügyfél specifikusan kialakításra kerüljön egy önálló adatvédelmi stratégia:
- az adatvédelmi szabályozás kapcsán fontos és szinte elsődleges szempont az adatkezelés céljának illetve az érintettek körének pontos meghatározása,
- szükség lesz amennyiben rendelkezésre áll az adatvédelmi szabályzatra, továbbá azon egyedi és általános tájékoztatókra is, amelyek az adatkezeléssel érintettek részére minden adatfelvétel során közlésre kerülnek (web shop regisztráció; vásárlók promóciós célú megkeresése; munkaerő kölcsönzés során igénybe vett munkavállalók személyes adataink kezelése stb…)
- kép- és hangfelvételek rögzítése esetén érdemes lenne „lokálisan” is átvizsgálni a helyszíni kamerák pozícióját, illetve a megelőző tájékoztatók pontosságát, illetve a megfigyelés pontos céljának meghatározására is szükség lesz;
- az adatkezelés céljával összhangban meghatározandó, hogy történik-e bármilyen formában adattovábbítás; amennyiben igen, úgy kinek/kiknek a részére, illetve milyen terjedelemben és céllal,
- adatkezeléssel kapcsolatos hivatalos iratok (pl.: NAIH végzés, határozat, beterjesztett kérelmek) megismerése, továbbá bármilyen a tárgyhoz kapcsolódó hatósági ellenőrzésről kiállított dokumentáció áttekintése is szükség az előzmények vonatkozásában,
- jelenlegi hatályban lévő adatnyilvántartás áttekintése; továbbá azon alkalmazottak, vezetők pontos személyi behatárolása, akik megismerhetik az adatbázis tartalmát és/vagy kezelik is ténylegesen ezeket,
- az informatikai és egyéb formában tárolt adatok estében fontos tényező, hogy ki az adatfeldolgozó, illetve, hogy egyáltalán elválik-e az adatkezelőtől ez a funkció,
- munkavállalók megfigyelése esetén, illetve bármilyen egyéb adatkezelési mechanizmus célját tekintve fontos meghatározni, hogy történik-e bármilyen értelemben vett profil alkotás(az adatok objektív összesítésére tekintettel)